El Matagalls des del collet de font Pomereta.

L’objectiu d’avui és el Matagalls.

Ens trobem a les “4 Carreteres”. En Pere ha aconseguit que puguem fer una aproximació en 4×4 fins al collet de Font Pomereta, a 1243 m d’altitud, des d’on comencem la caminada. Seguim un sender molt ben marcat fins al pla de Cent Sous on empalmem amb la pista que va de coll Formic a Sant Segimon.

Seguim aquesta pista durant poc menys d’un km. Entremig trobem un rec amb una petita fageda que aprofitem per esmorzar. Havent esmorzat en Joan decideix esperar-nos aquí llegint un llibre.

Deixem la pista per agafar el sender que ens portarà al coll de Saprunera, a la carena que va de Sant Sagimon al Matagalls. Agafem aquesta carena fins al cim, fent una petita marrada al final per passar per la font de Matagalls.

Per baixar agafem el GR 5.2, que enllaça el pla de la Calma, coll Formic, Matagalls, Sant Marçal, Les Agudes i el Turó de l’Home. Nosaltres l’agafem en direcció coll Formic, passem pels collets dels Llops i de l’Estanyol, i quan arribem al pla de la Barraca ens anem decantant cap a la dreta i tirem avall seguint el  mateix rec on havíem esmorzat, passem per la font de mossèn Cinto, bastant abandonada, i arribem al punt on havíem deixat en Joan.

Des d’ací desfem camí fins al collet de font Pomereta, on havíem deixat el cotxe. Tot plegat onze km i mig amb 550 m de desnivell acumulat en unes quatre hores.

Ens arribem fins a casa en Ramon on fem un petit aperitiu, i una gratificadora banyada a la piscina.

Dinem al restaurant que hi ha tocant a les escoles de Malla.